Hoger in Google start met bloggen - Kracht van content

Hoger in Google? Start met bloggen!

Bloggen, Zichtbaarheid

“Dewi, mijn webpagina’s zijn SEO-geoptimaliseerd en doen het aardig in de zoekresultaten. Maar wat kan ik nou doen om mijn website nóg beter vindbaar te maken en hoger in Google te scoren?”

Een vraag, die ik laatst kreeg van een potentiële klant.

Natuurlijk zijn er talloze tactieken, die je kunt toepassen om met jouw website hoger in Google te scoren. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) hierbij onmisbaar. Ik heb het al vaker gezegd: goed gevonden worden in Google is geen kwestie van geluk.

Ook jij kunt ervoor zorgen dat jouw website goed gevonden wordt in Google. Het gaat alleen niet vanzelf. Je zult er wel echt wat voor moeten doen. Zie jij jouw concurrent op nummer één staan? Dan is dat geen toevalstreffer.

Jouw concurrent weet – in elk geval op het gebied van SEO – wat hij doet. Hoe jij dan toch hoger kunt scoren in Google?

Het antwoord is vrij simpel: start met bloggen!

Waarom bloggen je helpt om hoger in Google te komen

Natúúrlijk wil je dat de pagina’s op jouw website goed gevonden worden. Daarom zorg je er ongetwijfeld voor dat die pagina’s SEO-geoptimaliseerd zijn. Maar wat betreft SEO is ook bloggen ongelofelijk belangrijk. Wist je dat blogs vaak voor het meeste verkeer zorgen op websites?

Ik neem je even mee in mijn eigen situatie:

Mijn homepagina wordt goed gevonden op de termen ‘Tekstschrijver’ en Tekstschrijver Den Haag’. En ook mijn aanbodpagina’s doen het goed. Toch komt het meeste verkeer op mijn website binnen via mijn blogs. En dat is precies wat ik ook vaak bij mijn klanten zie.

Waarom bloggen je helpt om hoger in Google te scoren?

1. Wie blogt, die blijft: met nieuwe content blijf je relevant

Je hebt vast wel eens gehoord van de kreet ‘wie schrijft, die blijft’. En eerlijk is eerlijk: als tekstschrijver kan ik natuurlijk niet anders dan he-le-maal achter deze uitspraak staan. Alleen maak ik er graag van: wie blogt, die blijft.

Door met regelmaat te bloggen blijf jij als ondernemer op de radar bij jouw (potentiële) klanten. En niet alleen bij je klanten: ook Google waardeert die continue stroom aan content enorm. Als jij jouw website regelmatig voorziet van verse content, ziet Google jou steeds meer als expert. Het resultaat: jouw website rankt steeds hoger ranken in de zoekresultaten.

En omdat Google zo gek is op nieuwe content, heeft bloggen de grootste impact als je dit consequent en met regelmaat doet.

2. Je wordt gevonden op relevante zoektermen

Door relevante zoekwoorden op de juiste plekken in jouw blog te plaatsen, is jouw blog goed geoptimaliseerd. En is het niet heerlijk als jouw blogs goed gevonden worden op zoektermen, die relevant zijn voor jouw onderneming?

Zo hoef jij niet meer zo hard te trekken om verkeer – en daarmee potentiële klanten – naar jouw website te krijgen.

3. Bloggen heeft langetermijneffect

Door je blogs SEO te optimaliseren, zorgen ze ook op de lange termijn nog voor verkeer naar jouw website. Blogartikelen die ik bijvoorbeeld twee jaar geleden schreef voor Backpack vol verhalen, zorgen nog altijd voor honderden bezoekers per maand. En ook op Kracht van content blijven oude blogs verkeer naar mijn website aantrekken.

Daarnaast helpt het wanneer je niet alleen blogt in de waan van de dag, maar schrijft over onderwerpen die relevant blijven. Mensen blijven hier op zoeken, waardoor jouw blog in de zoekresultaten naar voren blijft komen. Bovendien kun je dit type blog vaker delen via social media, wat je ook weer meer verkeer oplevert.

Hoger in Google?

Wil jij met jouw website hoger in Google komen en wil je bloggen onderdeel maken van jouw marketingstrategie? Maar heb je het als ondernemer zo druk dat je echt niet weet waar je de tijd vandaan moet halen? Of is schrijven simpelweg niet jouw ding? Ik neem het schrijven van jouw blogs met alle plezier voor je uit handen.

Plan een gratis kennismaking in mijn agenda of stuur me een mailtje, zodat we elkaar op een laagdrempelige manier kunnen leren kennen. Ik vertel je over mijn werkwijze en we kunnen samen brainstormen over jouw contentmogelijkheden.

Contact

dewi@krachtvancontent.nl
06-55788804

Deel deze blog:

Vorig bericht
Weet jij eigenlijk precies wat je aan het doen bent met jouw content?

Lees meer:

Menu