waarom klantverhalen onmisbaar zijn in jouw marketingstrategie

Waarom klantverhalen onmisbaar zijn in jouw marketingstrategie

Natuurlijk is het zinvol om zelf te vertellen over jouw bedrijf, wat je doet en welke resultaten je voor jouw klanten behaalt, maar het is nóg mooier als iemand anders dat over jou vertelt. Bij voorkeur jouw klanten, de mensen die jij met jouw product of dienst hebt geholpen. Dat kan met behulp van een mooi klantverhaal. Benieuwd waarom klantverhalen onmisbaar zijn in jouw marketingstrategie?

1. Je laat een resultaat zien

Klantverhalen of casestudies zijn dé manier om een effect te laten zien. In een klantverhaal schets je de situatie van de klant, het probleem en op welke manier jij jouw klant hebt geholpen. Zo laat je dus een concreet resultaat zien van jouw diensten.

2. Je laat je klant aan het woord

De kracht van een klantverhaal is dat iemand die ervaring heeft met jouw product of dienst erover vertelt. In het verhaal deel je waar jullie samen aan gewerkt hebben, waarom hij voor jou heeft gekozen en wat jouw toegevoegde waarde is geweest. Dit is sterker dan wanneer jij dit zelf vertelt, want wie is er nou een betere ambassadeur van jouw bedrijf dan een tevreden klant?

3. Klantverhalen zijn herkenbaar voor potentiële klanten

Klantverhalen kun je op verschillende manieren schrijven, maar één ding hebben ze allemaal met elkaar gemeen: ze beschrijven een probleem, een vraag, een oplossing en een resultaat. Het probleem waar jij jouw klant mee hebt geholpen, is waarschijnlijk herkenbaar voor je lezers. En hoe mooi is het dan als zij van jouw klant horen wat jouw oplossing is geweest? Zo kunnen lezers potentiële klanten worden.

4. Er is makkelijk een ‘call to action’ in te verwerken

Hoewel je ervoor moet waken dat je van jouw klantverhaal geen reclamepraatje maakt, kun je hier wel eenvoudig een ‘call to action’ in verwerken. Bijvoorbeeld door af te sluiten met de vraag of je lezer een vergelijkbaar resultaat wil behalen en door te linken naar je contactformulier.

De verhalen van jouw klanten delen?

Wil jij ook jouw klant aan het woord laten en van jouw lezers potentiële klanten maken? En kun je hier hulp bij gebruiken? Neem dan contact met me op. Ik help je graag bij het schrijven van klantverhalen.

Contact

dewi@krachtvancontent.nl
06-55788804

Deel deze blog:

Vorig bericht
Waarom het juist nu belangrijk is om zichtbaar te zijn met je bedrijf
Volgend bericht
Hoe kom je aan content ideeën? 5 tips!

Lees meer:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Menu