tekstschrijver inhuren

Een tekstschrijver inhuren, waarom zou je dat doen?

Schrijftips

Een tekstschrijver inhuren, waarom zou je dat doen? Een vraag die ik – als tekstschrijver zijnde – regelmatig gesteld krijg. ‘Want iedereen heeft toch leren schrijven?’ ‘En ik moet al zoveel investeren in mijn bedrijf!’ Ik snap deze gedachtegang wel. Ik ben zelf ook ondernemer. Maar laat me je vertellen waarom een goede tekstschrijver zich dubbel en dwars terugbetaalt.

Tekstschrijven is een vak

Iedereen kan koken, maar niet iedereen is een kok. Iedereen kan woorden op papier zetten, maar niet iedereen is een tekstschrijver. Tekstschrijven is een vak. Toevallig (of niet?) het vak waar ik mij de afgelopen jaren in gespecialiseerd heb.

Stel. Je hebt hard gewerkt. Eindelijk staat je website online én het trekt ook nog eens bezoekers. Dat is natuurlijk geweldig, maar je wilt ook dat jouw bezoekers daadwerkelijk klant worden. Of opdrachtgever. Jouw onderneming zit ongetwijfeld vol interessante verhalen. En je kunt er vast vol passie over vertellen. Maar kun je er net zo goed over schrijven? Een boodschap opschrijven is namelijk iets heel anders dan een boodschap overbrengen. En precies dát is waar je een tekstschrijver voor nodig hebt.

Als je fiets kapot is, ga je naar de fietsenmaker. Crasht je laptop? Dan ga je naar de IT-specialist. Waarom? Omdat zij hun vak verstaan. Ook een goede tekstschrijver verstaat zijn vak en zorgt voor foutloze teksten, die jouw doelgroep aanspreken. Teksten met een prettig leesritme en een doeltreffendheid waar je U tegen zegt.

Een tekstschrijver inhuren, waarom zou je dat doen?

Natuurlijk, een tekstschrijver kost geld. Dat lijkt geld te zijn dat je makkelijk kunt besparen door zelf je teksten te schrijven. Maar het is ook geld dat zich terugbetaalt. Hoe dat zit? Ik geef je vier redenen om wél een tekstschrijver in de huren.

1. Een tekstschrijver neemt werk uit handen

Jíj bent de deskundige in jouw vakgebied. Daar weet je alles van. Maar waarschijnlijk ben jij veel langer bezig met jouw boodschap op papier zetten, dan een tekstschrijver die een deskundige is op het gebied van schrijven. Kun jij je kostbare tijd niet veel beter besteden? Aan datgene waar jíj goed in bent? Als je het tekstschrijven uitbesteedt, kun jij je focussen op jouw bedrijf. Ondertussen zorgt een tekstschrijver voor professionele en pakkende teksten.

2. Taalfouten komen slordig over

Als je een boodschap op papier zet, wil je natuurlijk dat het doel treft. Een tekst die taalfouten bevat of niet logisch is opgebouwd, komt niet zo sterk over als je zou willen. Of zelfs ronduit slordig. Zonde als je het mij vraagt, want jouw bedrijf verdient het om serieus genomen te worden. Een tekstschrijver kijkt met een frisse blik naar jouw werk en zorgt voor teksten die vrij zijn van spelfouten én prettig leesbaar zijn.

3. Een tekstschrijver is objectief

Een ander argument om een tekstschrijver in te huren is dat hij (of zij) objectief naar jouw bedrijf kijkt. Een tekstschrijver verplaatst zich in jouw doelgroep en kan als buitenstaander goed inschatten welke vragen jouw potentiële opdrachtgevers hebben. Bovendien loop je het risico dat wanneer jij – als expert – zelf gaat schrijven, je teksten verzanden in jargon en lezers voortijdig afhaken. Een tekstschrijver stelt kritische vragen over jouw bedrijf en vertaalt dit naar heldere teksten, die de gewenste doelgroep aanspreken.

4. Een tekstschrijver schrijft voor zowel de lezer als voor Google

Als je een tekst schrijft, zet je uiteraard je lezer voorop. Die wil je aanspreken. Overtuigen. Overhalen om zaken met jou te doen. Maar dan moeten mensen je wel weten te vinden. Een tekstschrijver, die ook gespecialiseerd is in zoekmachineoptimalisatie, schrijft teksten die interessant zijn voor zowel de lezer als voor Google. Teksten die gevonden worden, want dat wil je toch?

Goed, de waarde van een tekstschrijver in een notendop. Heb ik je overtuigd? Neem dan contact met me op of plan een gratis kennismakingsgesprek in mijn agenda!

Contact

dewi@krachtvancontent.nl
06-55788804

Deel deze blog:

Vorig bericht
Waarom zakelijk bloggen? 6 redenen om te bloggen voor je bedrijf
Volgend bericht
Variëren in zinslengte: dé tip voor spannendere teksten

Lees meer:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Menu