Sterke blogtitels

Blogtips #2: 7 tips voor ijzersterke blogtitels + voorbeelden

Bloggen

Je blogtitel is misschien wel het belangrijkste gedeelte van je blog. Een prikkelende titel boven je blog bepaalt grotendeels of je artikel wel of niet aangeklikt en gelezen wordt. Daarom geef ik je vandaag 7 tips voor sterke blogtitels. Jij wilt toch ook dat jouw blog direct in het oog springt?

Sterke blogtitels: trek de aandacht!

Dat de titel boven je blogartikel ongelofelijk belangrijk is, mag duidelijk zijn. Met de titel moet je immers de aandacht van je lezers zien te trekken. Aangezien de gemiddelde internetgebruiker niet ieder woord met evenveel aandacht leest, moet je ervoor zorgen dat jouw titels opvallen in de massa.

1. Stel een vraag

Als mensen een vraag lezen, dan willen ze ook een antwoord. Presenteer jij de titel van je blog als een vraag? Dan zijn mensen sneller geneigd om verder te lezen. Over het algemeen hebben mensen namelijk moeite met een open einde.

Voorbeelden:

2. Voeg een urgentie toe

Als je een bepaalde urgentie aan je blogtitel toevoegd, zijn mensen eerder geneigd om te klikken op je artikel. Door lezers op deze manier aan te spreken, doe je ze eigenlijk een beetje pijn en hebben zij het gevoel dat zij DIRECT iets aan hun probleem moeten doen.

Voorbeelden:

  • Dit moet je weten voordat…
  • Waarom je vandaag nog aan de slag moet gaan met…
  • Dit heb je nodig om…

3. Gebruik de overtreffende trap

Een beetje overdrijven mag best. Spreek je lezer daarom aan door de overtreffende trap te gebruiken en voeg woorden toe als ‘leukste’, ‘beste’, ‘simpelste’, ‘slechtste’.

Voorbeelden:

4. Maak gebruik van cijfers

Cijfers bieden duidelijkheid. Door gebruik te maken van cijfers in je blogtitel geef je direct aan hoeveel tips je lezer van jou kan verwachten.

Voorbeelden:

Sterke blogtitels

5. Gebruik krachtige woorden in je blogtitels

Door krachttermen toe te voegen aan je blogtitels zorg je ervoor dat je artikel tot de verbeelding gaat spreken. Hiermee trigger je je lezer!

Een aantal voorbeelden van krachtige woorden, die je kunt gebruiken in blogtitels:

IJzersterk – professioneel – ultiem – perfect – expert – simpel – waanzinnig – hip – geheim – opvallend – weerzinwekkend – onmiddellijk – lef – doel – risico – briljant – enorm – verfrissend – compleet – baanbrekend – prikkelend – spannend – ideaal.

Voorbeelden:

6. Zet aan tot actie

Zet je lezer aan tot actie, door in je blogtitel de woorden ‘hoe’, ‘wat’, ‘waar’ of ‘waarom’ te gebruiken.

Voorbeelden:

  • Waarom je vandaag nog moet starten met bloggen
  • Hoe schrijf je een ijzersterke blogtitel?
  • Wat niemand je verteld over…
  • Wat je altijd al wilde weten over…

7. Gebruik een creatieve invalshoek

Mensen vinden het leuk om verrast en geprikkeld te worden. Probeer daarom om een creatieve invalshoek te bedenken.

Voorbeelden:

  • Schrijven is net als koken
  • De ingrediënten van een goede tekst

Enkele laatste tips voor sterke blogtitels

  • Je titel moet een dringende boodschap bevatten. De lezer mist echt iets als hij jouw artikel niet leest.
  • Houd je titel eenvoudig. De lezer moet direct begrijpen waar jouw artikel over gaat.
  • Bij het bedenken van je blogtitel is het vooral belangrijk om de aandacht van je lezer te trekken. Je mag dus best een beetje overdrijven, maar zorg er wel voor dat de inhoud van je blog overeen komt met je artikel. Niemand houdt ervan om misleid te worden.

Blogs laten schrijven?

Meer tips voor het schrijven van een goede blog? Of wil je je bedrijfsblogs liever laten schrijven? Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

 

Contact

dewi@krachtvancontent.nl
06-55788804

Deel deze blog:

Vorig bericht
Blogtips #1: 11 ideeën voor je bedrijfsblog
Volgend bericht
De ingrediënten van een goede tekst: schrijven is net als koken

Lees meer:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Menu