ideeën voor je bedrijfsblog 1

Blogtips #1: 11 ideeën voor je bedrijfsblog

Bloggen

Ken je dat? Je wéét dat het hoog tijd is om weer een nieuwe blog online te zetten, maar je hebt even geen inspiratie. Waar moet je over schrijven? Wat is waardevol om te delen? Waar heeft mijn doelgroep iets aan? Het is goed mogelijk dat deze vragen allemaal door je hoofd gaan. Daarom geef ik je in dit artikel 11 ideeën voor je bedrijfsblog!

1. Deel een succesvol klantverhaal

Persoonlijk vind ik dit één van de leukste ideeën voor je bedrijfsblog: deel een succesvol klantverhaal. Heb je een tevreden klant? Of heeft jouw klant met jouw product of dienst waardevolle dingen bereikt? Laat je klant dan aan het woord door je klant te interviewen. Vertel wat de klant met jouw product of dienst doet, op welke manier het de klant heeft geholpen en maak vooral gebruik van leuke quotes!

2. Deel tips over jouw expertise

Als bedrijf heb je ontzettend veel kennis en ervaring in jouw branche. Laat dit ook zien door hierover te bloggen en waardevolle tips te delen over jouw expertise. In mijn geval is dat tekstschrijven, bloggen en fotografie. Persoonlijk vind ik dit de leukste blogs om te schrijven.

Toch krijg ik vaak de vraag of ik dan niet bang ben dat ik te veel informatie weggeef en dat mensen niet meer bij mij komen voor mijn diensten. Eerlijk? Nee, daar ben ik niet bang voor. Als ik mensen met simpele tips verder kan helpen, doe ik dat graag. Willen mensen meer weten of dat onderwerp? Dan ben jij misschien juist wel de eerste persoon waar zij aan denken. En door waardevolle tips te delen, bouw je een expertstatus op.

3. Beschrijf veel gemaakte fouten

Zie jij in jouw vakgebied veelgemaakte fouten voorbij komen? Beschrijf deze dan! Het is natuurlijk helemaal waardevol als je je lezer direct een oplossing kunt bieden. Wat kunnen mensen doen om deze fouten te voorkomen? Wat zijn jouw tips? En kan jouw product of dienst daar misschien bij helpen?

4. Vertel een persoonlijk verhaal

Wat betekent jouw bedrijf voor jou? Hoe ga je met dingen om? Of heb je een bepaalde visie ergens op? Deel het! Door een persoonlijk verhaal te vertellen, leren mensen de persoon achter jouw bedrijf kennen en bouw je een band op met jouw doelgroep.

5. Deel je successen

Heb je een leuke samenwerking achter de rug? Net een grote klant binnengehaald? Je doelen bereikt? Of bestaat jouw bedrijf zoveel jaar? Deel je succesverhalen!

6. Blik even terug

Het eind van het jaar, eind van het kwartaal of het eind van de maand zijn altijd mooie momenten om even terug te blikken. Wat hield je bezig? Wat heb je geleerd? En wat heb je bereikt? Mijn terugblik op mijn eerste kwartaal als zzp’er was in april zelfs mijn best gelezen artikel op Backpack vol verhalen. Mijn ervaring is dus dat mensen dit echt interessant vinden om te lezen!

ideeën voor je bedrijfsblog

7. Deel je doelen

Voor ieder bedrijf is het stellen van doelen natuurlijk belangrijk. Maar wist je dat je doelen vaak eerder behaald als je ze opschrijft en deelt? Als je hier een blog over schrijft, is dit gelijk een soort stok achter de deur. En nee, dit hoeft echt niet alleen maar op 1 januari. Je kunt dit iedere maand doen. Of ieder kwartaal. Wat jij fijn vindt!

8. Evalueer je doelen

Dit ligt in het verlengde van mijn vorige punt: als je doelen stelt en deelt, kun je deze natuurlijk ook evalueren. Hoe interessant is het als jij jouw lezers kunt vertellen welke doelen jij behaald hebt in een bepaalde periode of welke doelen nog wat extra aandacht nodig hebben?

9. Lessons learned

Ben je het met me eens dat ondernemen een gigantische leerschool is? Ik leer in elk geval elke dag weer iets nieuws. Zowel over dingen in mijn vakgebied als over ondernemen. Hoe mooi is het als je jouw lessen kunt delen met jouw lezers en anderen hier ook weer van kunnen leren?

Lees ook: 7x wat ik heb geleerd van mijn eerste maanden als ondernemer

10. Maak een verslag van een evenement waar je geweest bent

Bezoek je regelmatig evenementen? Schrijf hier dan blogs over. Deel bijvoorbeeld wat je hebt geleerd tijdens het evenement of welke waardevolle inzichten je hebt opgedaan. Of misschien heb je juist wel nieuwe inspirerende mensen leren kennen?

11. Raad je lezers interessante boeken aan

Heb jij een boek gelezen over een interessant onderwerp binnen jouw vakgebied? Of misschien over persoonlijke ontwikkeling of ondernemen? Vertel dan wat jij van dat boek vond, waarom je het zou aanraden of welke elementen je bent gaan toepassen. Zo deelde ik onlangs wat ik leerde van het boek Profit First.

Nog niet genoeg ideeën voor je bedrijfsblog?

Vind je het lastig om te bedenken wat je moet schrijven? Of ben je gewoon niet zo’n schrijver, maar zie je wel het nut in van een bedrijfsblog? Ik kan je helpen met brainstormen of het schrijven van jouw bedrijfsblogs uit handen nemen. Meer weten? Neem vooral contact met me op!

Contact

dewi@krachtvancontent.nl
06-55788804

Deel deze blog:

Vorig bericht
De ideale lengte van een blogartikel
Volgend bericht
Blogtips #2: 7 tips voor ijzersterke blogtitels + voorbeelden

Lees meer:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Menu